torkelsgris

Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Tolfte februari

Av Amanda Martins - 12 februari 2017 23:55

Min dag idag har varit grym. Det började med att jag vaknade vid 11, gick upp och tog på mig kläder och drog till torp med mamma och Thomas. Jag lämnade tillbaka ett par byxor och en tröja, grejen var att byxorna verkligen var jättesnygga men jag tyckte inte dom passade på mig. Sedan drog vi till Ikea och kollade på lite nya möbler och köpte galgar (hihooo jättekul).


Vi kanske ska flytta närmare stan snart, förhoppningvis. Vi alla är ganska trötta på där vi bor nu och känner att det är dags för lite förändring. Jag personligen älskar att flytta och det kanske låter jättekonstigt för vissa människor hatar det. Det kan bero på att jag är ett skilsmässobarn och har flyttat typ 20 gånger men varje gång man flyttar till något nytt så får man chansen att börja om allting, typ. Du får inreda och du får ett helt nytt hem!!! Det är det jag älskar. Den här gången ska dock inte min bror Rasmus följa med då han flyttar i maj till sin egna lya. Först så var jag jätteglad att han skulle flytta för då blir det mer plats till mig men nu börjar jag liksom inse att jag aldrig kommer bo ihop med min bror igen. Han kommer inte finnas vid rummet intill längre. Jag kommer inte kunna gå in till hans rum och bara snacka med honom när jag har tråkigt, viI kommer inte kunna bråka (tro eller ej men jag kommer sakna att bråka med honom) och jag kommer liksom sakna allt det där. Man tar saker förgivet hela tiden. Även fast min bror är cp och dum i huvudet så är vi i grund och botten samma kött och blod. Jag älskar att han är cp för han kan verkligen få mig och skratta. Well well, han är vuxen nu och vill börja forma sitt egna liv. Kommer kännas så jävla tomt utan honom bara.


Efter torp så åkte jag hem och började packa för att sedan dra till Elie. Hos Elie har man aldrig tråkigt, det är fan öppet hus här asså. Idag så var Omed, Mathilda och en kille som heter Rabbie här. Jag lagade mat till alla och sen så satte vi oss och åt. ((Skrääääll att jag lagar mat)). Sedan chillade vi typ bara och kollade på videos på youtube som ''Try not to laugh''. Asroligt. När jag är här så känner jag ingen ångest över någonting, jag mår så jävla bra. Alla är så fucking trevliga och man har aldriiiiiiiig tråkigt. Det enda man gör är att skratta, haha.


Så nu ligger jag här i Elies säng och skriver detta blogginlägg. Imorgon är det skola och jag känner mig faktiskt rätt taggad och jag har ingen aning varför. Elie ligger brevid mig och snackar med en kompis på facetime. Livet är najs nu asså. Men jag ska dra och rota runt lite i Elies skafferi nu och se om jag hittar något godis. Han har alltid något gott man kan sno. Han känner mig och vet att hans kök är rensat när jag drar hem imorgon. Hehe...


Vi hööööörs!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Martins - 11 september 2018 22:35

Klockan är nu 22:37, det är en tisdagskväll och jag är sjuk. Feber, halsont och hosta. Hade jätteångest över att jag skulle missa så mycket i skolan, men efter en liten konversation med min mentor så kom vi fram till att det är ingenting att oroa sig...

Av Amanda Martins - 10 juli 2018 01:00


Hej igen.   Tänkte skriva om ett känsligt ämne, i alla fall ur mitt perspektiv. Nämligen när vänskaper tar slut, när två kompisar bestämmer sig för att dem inte längre ska vara vänner. Vet inte riktigt vart jag ska börja, men jag kanske bör ta de...

Av Amanda Martins - 20 maj 2018 23:19

Jag hade nästan glömt bort den här ''bloggen'', insåg för några dagar sedan att den fortfarande finns kvar, satt och läste igenom gamla inlägg med varierande reaktioner. Shit, sist jag skrev här var 28 november 2017, det är ett halvår sedan. Jag känn...

Av Amanda Martins - 28 november 2017 22:26


Det var ungefär 2 månader sedan jag senast skrev här. Då var jag en nybliven singeltjej med många förhoppningar. Idag, den 28 november, 2 månader och 8 dagar senare så är jag här igen. Mycket har hänt i mitt liv sen sist, både bra och dåliga saker....

Av Amanda Martins - 19 september 2017 18:22

Hej.   Det var längesedan jag skrev något på den här sidan. Mycket har hänt sedan 22 februari men samtidigt så har det inte. Ligger i min säng, under täcket, lyssnar på pianolåtar och ska efter detta inlägget försöka plugga lite psykologi. Älsk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards